نوشته شده توسط : $$ALI$$

 اگر به جيب تفكر فرو كني سر را 

گذشته هاي قضا را ادا تواني كرد 
و ليكن اين صفت رهروان چالاك است 
تو نازنين جهاني ، كجا تواني كرد 
جمع كردن تمام حواس روي يك موضوع را تمركز فكر مي گويند ، علم امروزي روي تمركز فكر تاكيد فراواني دارد قبل از اين نيز اكثر بزرگان از اين موحبت الهي برخوردار بوده اند.

زفكر تفرقه باز آي تا شوي مجموع به حكم آن كه چو اهرمن شد سروش آمد 

 حس ششم 

تمركز فكر و حس ششم از جمله تمريناتي است كه در تمرينات پاراپيسيكولوژي وجود دارد ، از جمله تكنيكهاي ريلكس شدن ( شُل بودن ) براي ايجاد و يا عميق كردن خلسهٌ هيپنوتيزمي و در تمرينات «مديتيشين ، يوگا ، ذن» از تمركز فكر و حس ششم استفاده مي شود حواس پنجگانه ما (بينايي ، شنوايي ، بويايي ، چشايي ، لامسه) به ما كمك مي كند تا به نحو مطلوبي به حوادثي كه در جهان اطراف ما اتقاق مي افتد پي ببريم ، اما حس ششم حاصل پنج حس ديگر را از طريق فرايند علت و معلول فرضي جمع آوري كرده و به فرايند بين علت از طريق معلول قوت مي دهد و حس مستقيمي مانند حواس پنجگانه نيست بلكه ادراك روحي ماوراءالطبيعي است . حس ششم كه آن را فراست يا ادراك نيز مي نامند در علوم مختلف مخضوصا علوم مربوط به ورزشهاي رزمي كاربرد فراواني دارد. 

 آثار علمي حس ششم : 

در استفاده كردن از نيروها دروني علاوه بر آن كه محدوديتي در تاثير علمي آن وجود ندارد ، خطراتي نيز براي بشر بوجود نمي آورد . اكنون ساختمانهايي در زمين وجود دارد كه مطلقاً با سنگ ساخته شده است ، از سنگ بودن ساختمانهاي قديمي عجيب نيست ، ولي اين مطلب قابل توجه است كه هر يك از اين سنگها ده تن وزن دارند و بعضاً تا ارتفاع بيشر از ده متري بلند كرده شده اند . ميگويند براي بحركت درآوردن هر يك از اين سنگها نيروي بدني 60 هزار نفر لازم است كه يكباره به فعاليت درآيد ؛ در واقع تا كنون كسي در دنيا نتوانسته چگونگي ساختمان اين احجار را توضيح دهد و توجيه نمايد. 
نظير اين ساختمان در لبنان موجود است و موسوم به«ايوان بعلبك» است و تاريخ آن 900 سال قبل از ميلاد مسيح است. خانه كعبه در عربستان در حدود ده هزار سال پيش ساخته شده است و مطابق قصص قرآن و تورات ، توسط ابراهيم و فرزندش اسماعيل (يا اسحق) ساخته شده است . يعني توسط دو نفر ! البته هر دو پيامبر بوده و تواناييهاي استفاده از نيروي جسمي و روحي خود را تا حد كمال داشتند. 
يكي ديگر از شگفتيهاي كره خاكي ؛ هرم خئوپس ( از اهرام ثلاثهٌ مصر ) مي باشد كه از حوصله اين بحث خارج است و بعداً به آن خواهيم پرداخت.



:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 همه جای مغز  همه کارهای آن جالب و شگفت‌آور است. اصلا همین‌که مغز ما عملکرد خود را می‌خواهد بفهمد خودش داستانی بس در خور تامل است. ولی امروز راجع به آن قسمت از مغز که به پردازش سیگنال‌های بینایی مربوط است، می‌خواهم بپردازم.

ما خیلی سریع می‌توانیم عمل کنیم ناشی از این است که در هر لحظه همه اطلاعات دریافتی بینایی پردازش نمی‌شود بلکه فقط تغییرات است که مورد توجه و پردازش قرار می‌گیرند. به همین دلیل هم وقتی ما به دنبال دوستی در میان یک جمعیت می‌گردیم مغز اطلاعات دریافتی توسط چشم را فقط با آن پارامترهای تعیین کننده ثبت شده در حافظه در مورد چهره دوست ما مقایسه می‌کند و اگر یکی نبودند به دورش می‌اندازد. برای همین است که با وجودیکه دوست ما ممکن است که موهایش را کوتاه کرده باشد و یا تیپ لباسش عوض شده باشد باز هم چهره‌اش در میان یک جمعیت هم قابل شناسایی است.  بنابراین برای محققین فهمیدن مکانیزم “دیدن” همیشه سئوال بوده است.
  




:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

حالات های مختلف رفتار انها...

لطفا به ادامه مطلب بروید



:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

حتما بخونید بسیار جالب و شگفت انگیز

به ادامه مطلب بروید



:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

گروهی از پژوهشگران ایتالیایی دریافتند که عطرها، نورها و صداها در همان فضای مغزی پردازش و ثبت می شوند که حافظه ذخیره می شود و به همین علت یادآور خاطرات گذشته هستند.

 دانشمندان موسسه ملی نوروساینس تورین کشف کردند که کورتکس حسی فوقانی و بخشهایی از مغز که با جنبه های پیچیده تر اطلاعات حسی در ارتباط هستند، مسئول ذخیره حافظه و همچنین اطلاعات مربوط به رایحه‌ها و صداها است.

به همین علت است که افراد با استشمام دوباره بوی یک عطر و یا گوش دادن اتفاقی به یک قطعه موسیقی خاص به یاد خاطره ای می افتند که از آن بو و یا آهنگ دارند.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج دریافتند که حافظه ترس و درد در موشها در بخشهایی از مغز ذخیره می شود که در همان بخشها اطلاعات مربوط به بوها، صداها و نورها وجود دارند.

در این بررسیها، دانشمندان زمانی که به موشها شوک تحریک کننده درد و ترس را وارد می کردند، همزمان این حیوانات را در معرض یک صدای آهنگین قرار دادند.

به این ترتیب حافظه این تجربه، در بخشی از فضای مغزی مربوط به پردازش اطلاعات دریافت شده از گوشها ذخیره شد و زمانی که برای بار دوم همان صدای آهنگین برای موشها پخش شد آنها به یاد خاطره شوک تحریک کننده درد افتادند و به شدت وحشت زده شدند.

براساس گزارش ساینس، این یافته ها می تواند توضیح دهد که چرا بعضی از بوها و صداها به تقویت حافظه کمک می کنند.

همچنین در تحقیقات دیگری که در لیورپول انگلیس انجام شد برای بهبود نتایج امتحانات دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی از بوی نعناع و صدای خش خش برگهای درخت استفاده کردند در این آزمایش، در زمان یادگیری دروس، دانش آموزان را در معرض بوی نعناع و صدای خش خش برگهای درخت قرار دادند و در زمان امتحان نیز همان رایحه و صدا را در اختیار کودکان گذاشتند به این ترتیب دانش آموزان توانستند به روش بهتری دروسی را که به خاطر سپرده بودند، به یاد بیاورند.



:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()