نوشته شده توسط : $$ALI$$

  تحقيقات جديد نشان مي‌دهد سرعت انتقال اطلاعات از هر كدام از چشمان انسان به مغز، مشابه سرعت انتقال اطلاعات در شبكه‌هاي رايانه‌ اي پرسرعت است. 

به گزارش سايت اينترنتي "نيوساينتيست"، محققان دانشگاه "پنسيلوينيا" در آمريكا در يك مطالعه جديد با محسابه سرعت انتقال اطلاعات در اعصاب بينايي انسان اعلام كردند ظرفيت انتقال اطلاعات در اين اعصاب بسيار بالاتر از عملكرد ظاهري آنها است كه اين امر به دليل صرفه جويي در مصرف انرژي در بدن صورت مي‌گيرد. 

دانشمندان در اين مطالعه بافت زنده شبكيه چشم يك خوكچه هندي را به يك رشته الكترود متصل كرده و سپس به اين بافت نور تاباندند و الگوي ارسال پيامهاي الكتريكي در سلولهاي عصبي شبكيه چشم اين حيوان را ثبت كردند. 

اين سلولهاي بينايي پيامهاي الكتريكي را به سلولهاي عصبي مي‌دهند كه سلولهاي عصبي نيز آنها را به بخش بينايي در مغز منتقل مي‌كنند. 

محققان با بررسي نتايج اين مطالعه متوجه شدند كه شبكيه چشم خوكچه هندي اطلاعات را با سرعت ‪۸۷۵‬كيلوبيت در ثانيه منتقل مي‌كند. با توجه بدينكه تعداد سلولهاي بينايي در شبكيه چشم انسان حدود ‪۱۰‬برابر تعداد اين سلولها در شبكيه چشم خوكچه هندي است، محققان عقيده دارند "پهناي باند" شبكيه چشم انسان در حدود ‪۸۷/۵‬مگابيت در ثانيه است. 

به گفته "وي‌جي بالاسبرامانيان" از محققان اين مطالعه، اين رقم احتمالا تنها سرعت ظاهري انتقال اطلاعات بينايي از چشم به مغز را نشان مي‌دهد زيرا هر سلول عصبي قادر است در هر ميلي‌ثانيه يك بار شليك الكتريكي داشته باشد درحالي كه در عمل نرونهاي عصبي در هر ثانيه تنها ‪۴‬بار پيامهاي الكتريكي ارسال مي‌كنند كه اين امر احتمالا به دليل جلوگيري از مصرف بيش از حد انرژي بدن در سامانه عصبي، صورت مي‌گيرد. 

مغز انسان تنها شامل حدود ‪۲‬درصد از جرم بدن انسان مي‌شود و اين درحالي است كه مغز ‪۲۰‬درصد از انرژي حاصل در سوخت و ساز بدن را مصرف مي‌كند كه افزايش سرعت انتقال اطلاعات در سامانه عصبي حتي مي‌تواند اين ميزان مصرف انرژي را نيز بالاتر برده و براي بدن مشكلزا باشد.



:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

گیاه آلوورا برای افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها موثر است. این گیاه دارای برگهای پهن است كه از آن یك ماده ژله‌ای تراوش می‌شود كه دارای اسیدهای آمینه می‌باشد و می‌توان از آن در سالاد و یا بصورت كمپوت استفاده كرد.
گیاه آلوورا گیاهی است كه در مناطق مدیترانه‌ ای رشد می‌كند كه اكنون این گیاه در چند مركز گلخانه ‌ای در شهرستان شیروان نیز تولید می ‌شود.
دكتر مسعود مسنن مظفری با اشاره به اینكه بدن انسان همیشه یك سری پروتئین‌هایی كه در ایمنی بدن نقش دارند را تولید می ‌كند، گفت: این گیاه نیز كمك بزرگی در روند پروتئین‌ سازی بدن دارد.
این پزشك داروساز با تاكید بر اینكه پوست یكی از بزرگترین محافظ‌ های بدن در مقابل عوامل بیماری‌ زا است، گفت: این گیاه همچنین در ترمیم، زیبایی، شادابی صورت و ایجاد ایمنی در مقابل عوامل بیماری ‌زا بسیار موثر است.
دكتر مسنن مظفری یادآور شد: بهترین عامل در مقابله با بیماری آنفلوانزای خوكی و یا فصلی محافظت فیزیكی است كه عمده آن از طریق دهان و پوست انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینكه استفاده از ماسك یكی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ ها است، ادامه داد: اكنون دو نوع ماسك تحت عنوان ماسك‌ های غیر قابل شستشو و قابل شستشو در بازار موجود است اما به دلیل اینكه ممكن است هنگام شستشوی ماسكهای قابل شستشو عوامل بیماری ‌زا كاملا پاك نشود استفاده از آن توصیه نمی‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

بدن انسان مانند یک هادی در مقابل جریان الکتریسیته عمل می کند و تا حد زیادی تابع تمامی قوانین مربوط به عبور الکتریسیته از یک هادی است. بدن انسان مانند یک سیم هادی، جریان برق را عبور می دهد. البته باید توجه داشت که مقاومت قسمت های مختلف بدن انسان در مقابل جریان الکتریسیته متفاوت است. مثلاً مقاومت استخوانها، رگها، اعصاب، چشم و پوست یکی نبوده و با هم متفاوتند.* 

به طور متوسط مقاومت بدن اکثر افراد بین 2500 تا 5000 اهم است. با این حال مقدار مقاومت بدن انسان در شرایط مختلف فرق می کند. از عواملی که موجب پایین آمدن مقاومت بدن انسان در مقابل جریان الکتریسیته می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:*      

 خستگی، گرسنگی، تشنگی، بی خوابی و بیماری

  رطوبت پوست بدن که مقاومت را کم می کند تا جایی که خطر برق گرفتگی در صورت تماس با برق، بسیار شدید و در حد کشنده خواهد بود.*     

  هر قدر ناقل برق محکمتر گرفته شود خطر بیشتر است. زیرا مقاومت مسیر هادی تا بدن در مقابل جریان الکتریکی کمتر می شود.*     

  هر چه سطح تماس پوست با ناقل برق بیشتر باشد، مقاوت کمتری در مدار عبور جریان ایجاد می شود.



:: بازدید از این مطلب : 8874
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

تجربه ترن هوایی تجربه عجیبی است، دلیلش هم این است که شتاب حرکت در آنجا زیاد است. حداکثر شتابی که مسافران ترن هوایی تجربه می کنند، پنج برابر شتاب گرانش در سطح زمین است. بیشتر از این مقدار خطرناک است، زیرا می تواند به بیهوشی مسافران منجر شود. اما نه تنها مقدار شتاب که جهت قرارگرفتن بدن هم تاثیرگذار است. اگر به حالت ایستاده باشید، این شتاب موجب می شود خون به سوی پا رانده شود و با کاهش مقدار خون در مغز، خطر بیهوشی افزایش پیدا کند. پنج تا ۱۰ ثانیه تجربه شتاب چهار تا پنج برابر شتاب جاذبه کافی است تا تجربیات نزدیک مرگ به سراغتان بیاید: تونلی از نور و به دنبالش، بیهوشی. خلبانان با استفاده از لباس ضدشتاب می توانند تا نه برابرشتاب جاذبه را تحمل کنند اما رکورد جهانی در این زمینه به دو فرد اختصاص دارد؛ دکتر فلاناگان گری که با تدابیر ویژه و استفاده از مخزن پرفشار آب برای تحمل فشار، توانست شتاب عمودی ۳۱٫۲۵ برابر شتاب جاذبه را تحمل کند. اما درباره فشار افقی، رکورد جهانی متعلق به جان استپ از پیشکسوتان نیروی هوایی ایالات متحده است که در سال ۱۹۵۴ در مجموعه ای از آزمایش های موشکی شرکت کرد و توانست تا شتاب ۴۶٫۲ برابر شتاب گرانش را تحمل کند

 



:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

تاثیر جاذبه زمین بر روی گذشت زمان و طول عمر انسانها

ایا جاذبه زمین بر روی عمر و تغیر ساعتها اثر میگذارد یا چیز دیگر

ایا برادر دوقلو فضانورد در سفر فضایی جوان باقی میماند

با توجه به اینکه این فرضیه  مطابق گزارش ذیل اثبات شده است طبق فرضیه ابر کتونی فضا چگونه توجیه میشود




:: بازدید از این مطلب : 1114
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()